top of page
Depositphotos_241666968-s.jpg

ללכת לעיבוד

 אסטרטגיות להתערבות רב תחומית בילדים בספקטרום האוטיסטי ASD 

בואו ללמוד בקורס ייחודי לאנשי צוות חינוכי ומקצועות הטיפול 
ולהרחיב את היידע בכל הקשור לעיבוד מידע ועיבוד מידע חושי.

מילה ממני

 מה תלמדו בקורס 

מהי סכמה? ומה תפקיד עיבוד מידע? מתי ואיך זה יכול להשפיע על ההתערבות?

בחירת מטרות בתחומי ההתפתחות השונים (והדומים)

כלים להתערבות לצוות חינוכי ולאנשי טיפול

מהו התיווך הנכון? כלים לתיווך במרחב הגן ובחדר הטיפולים

כלים להבנת הפרופיל של הילד

הבנת מושגים בסיסיים כמו: עוררות, סף גירוי, לקות יציבתית, תכנון תנועה

הקשר בין התפתחות רגשית ועיכוב התפתחותי

התפתחות בסיסית של קשר

 מטרות הקורס 

3

הסתכלות על קשיים מתוך הקושי של עיבוד מידע ועיבוד מידע חושי

2

כלים להתערבות טיפולית רב-תחומית בילדים המאובחנים על הרצף האוטיסטי

1

אבחון הפרופיל של הילד האוטיסט (ASD)

דרישות הקורס 

  • נוכחות חובה

  • הבאת מקרים למרחב הלימודי

  • עבודה מעשית בציון עובר: תיאור מקרה כולל מטרות והתערבות

למי מתאים הקורס

צוות חינוכי כולל גננות, סייעות, משלבות,
צוות טיפולי לגיל הרך כולל הידרותראפיסטים וספורטראפיסטים, אנשי מקצועות הבריאות פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת, מרפאים בעיסוק מטפלים רגשיים ומנתחי/ות התנהגות.

 מרצות הקורס 

משתתפים מספרים

אורלי פתחה לי דלת להסתכלות הוליסטית, נתנה לי לגיטימציה להסתכלות רחבה בהרבה, מעבר לתחום המוטורי, להבנה עד כמה החיבור והקשר חשובים לפני הכל, אני מטפלת הרבה יותר טובה בזכותה ❤️

אורית

זוכרת את הפעמים הראשונות שנכנסתי לחדר הטיפול עם ילד על הרצף  פיזיותרפיסטית ותיקה עם בסיס ידע רחב, נשארתי בלי אויר, הרגשתי אבודה, לא מצאתי את הפיזיותרפיה, הרגשתי חסרה...
מפגשי ההדרכה עם אורלי היוו בשבילי עוגן, הרגשתי שפגשתי בדיוק את מה שחסר לי,
אורלי העניקה לי את היכולת להרחיב את המושג פיזיותרפיה, את היכולת להתבונן ולהבין  את הפרופיל של הילד ומתוך כך להצמיח את המפגש הטיפולי ולהתקדם,
נחשפתי לעולם של עיבוד מידע, וויסות עצמי, תפקודים ניהוליים, משחק.
וכיום אני יודעת לראות מופע תנועתי דרך אותם מושגים שעד אז חשבתי ששייכים לעולמות תוכן של ריפוי בעיסוק/ קלינאות תקשורת/ פסיכולוגיה בלבד.

חגית

הגעתי לעולם האוטיזם בלי שום ידע מקדים ובזכות ההדרכה של אורלי למדתי על העולם ועל עצמי. לאחר תהליך משמעותי למדתי איך להוציא מהם ומעצמי את הטוב ביותר.

רוני

הקורס יתקיים בקרית ביאליק

משך הקורס: 25 שעות

 יום שלישי - 30.5.2023

 מפגש 1: 

 יום רביעי - 31.5.2023

 מפגש 2: 

 0יום שלישי - 6.06.2023

 מפגש 3: 

 יום רביעי - 07.06.2023

 מפגש 4: 

 יום שני - 12.06.2023

 מפגש 5: 

הקורס יהיה במתכונת המדמה חשיבה של צוות רב תחומי ותוכל לתרום רבות להתערבות טיפולית או התערבות גנית ותתרום ליכולת לתיאור הפרופיל של הילד. 

 מרצות הקורס 

5_edited.jpg

רעות מיכאלי

BPT,NDT פיזיותרפיסטית נוירו-התפתחותית מוסמכת ברישיון משרד הבריאות (2010) ומדריכה קלינית. בעלת קליניקה פרטית ועובדת במעון שיקומי "ניצנים" שבקיבוץ מרחביה. לפני כן, הייתה פיזיותרפיסטית במכונים להתפתחות הילד, ובהמשך אף ניהלה את המכון להתפתחות הילד בשירותי בריאות כללית בטבריה.


מדריכה פיזיותרפיסטיות התפתחותיות בראשית דרכן. מרצה בקורסים למטפלים פרא-רפואיים בתחום סרבול מוטורי בילדים ובקורס להכשרת מטפלים במים, בתחום ההתפתחות המוטורית בגיל הרך ובגילאי הילדות.


נוסף על כך, רעות מרצה לצוותים חינוכיים ולהורים בתחום ההתפתחות המוטורית בינקות ובילדות המוקדמת. היא עורכת תוכנית תצפיות, איתור ומעקב אחר תינוקות ופעוטות במסגרות לגיל הרך ביישובי הסביבה. היא מנחה סדנאות התפתחות לאימהות ותינוקות אחרי לידה "מתפתחים בתנועה".

טלי.jpeg

טלי סרקוסטי 

פסיכולוגית התפתחותית מומחית
בעלת תואר שני (MA) בפסיכולוגיה התפתחותית מאוניברסיטת חיפה.
בעלת ניסיון בעבודה כמאבחנת ומטפלת במכון להתפתחות הילד של “מכבי שירותי בריאות” בנהריה ובחיפה, בהרצאות וסדנאות לקבוצות אימהות לאחר לידה, ובעבודה כפסיכולוגית בגני חינוך מיוחד.
כיום עובדת ב״מהו״ט״ - מרכז העשרה וטיפול לגיל הרך בקרית אתא, שם עורכת אבחונים פסיכולוגיים ומעניקה טיפולים לילדים בגיל הרך ולהוריהם, מלווה משפחות בטיפות חלב, ומדריכה סטודנטים וצוותים חינוכיים ופרא-רפואיים. בנוסף, משמשת כמדריכה התפתחותית במעונות יום פרטיים, ובעלת קליניקה פרטית בכפר ביאליק, שם עוסקת באבחוני אוטיזם (ASD) ומעניקה טיפולים דיאדיים ופרטניים המלווים בעבודה טיפולית עם הורים.

orlyN.png

אורלי נייגר

פיזיותרפיסטית נוירו-התפתחותית בעלת ותק של 40 שנים,

מהן 30 שנים בתחום הילדים ו-27 שנים בתחום הילדים על הרצף האוטיסטי במסגרת העמותה לחקר וטיפול באוטיזם.

בעלת תואר שני (MA) בהתפתחות הילד מאוניברסיטת בר-אילן בנושא "הניעה לשליטה" (Mastery Motivation), בוגרת השלב השלישי (מתוך ארבעה שלבים) בגישת Development Individual Relationship (DIR).

בוגרת המרכז להורות ומשפחה (סמינר הקיבוצים) בלימודי תעודה להדרכת הורים.

בוגרת לימודי תעודה בפסיכיאטריה של הגיל הרך באוניברסיטת תל אביב.

בוגרת קורס NDT, השתלמויות ומפגשי עמיתים בעיבוד מידע ועיבוד מידע חושי.

במסגרת לימודי התואר השני ובמסגרת התמקצעות בגישת הטיפול DIR, נחשפה לתחום עיבוד המידע ועיבוד המידע החושי.

בעלת שתי קליניקות ומדריכה קלינית של פיזיותרפיסטים המטפלים בילדים על הרצף האוטיסטי ASD)) ובמכונים להתפתחות הילד. מדריכה פיזיותרפיסטים בתחום הילדים ובוחנת סטודנטים מטעם האוניברסיטה (תל השומר). מעבירה ימי עיון והשתלמויות בנושאים של עיבוד מידע ועיבוד מידע חושי לפיזיותרפיסטים התפתחותיים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת ואנשי טיפול רגשי.

שאלות ותשובות

  • האם הקורס יקנה לי כלים לטיפול ולהתערבות?
    הקורס יקנה כלים להבנת הפרופיל של ילד עם קושי בעיבוד מידע חושי ועיבוד מידע. זאת, בנוסף לקשיים האחרים של הילד שמרכיבים את הפרופיל שלו ומסייעים להבנת התנהגותו של הילד: בקורס נדבר על המשמעות של להיות "מאחורי הקלעים" כדי לדעת באיזה כלים הכי נכון להתערב: כיוון שמשתתפי הקורס באים עם ארגז כלים משלהם, הקורס יכול לחדד באיזה כלים מקצועיים יהיה נכון להיעזר.
  • מה ההבדל בין עיבוד מידע חושי וויסות חושי?
    הקורס יקנה כלים להבנת קושי בעיבוד מידע חושי (Sensory Processing Disorder) שכולל את * עוצמת הגירוי (הרישום) * תהליך העיבוד (של הגירוי) ובהתאם * התגובה שלעיתים בגלל קושי בגירוי התגובה אינה מותאמת, נדבר על עיבוד מידע ושי כתהליך ומכאן נוכל לחשוב על דרכי התערבות. וויסות חושי (Sensory Integration) קשור לתכלול חושי שזה היכולת לעשות הבחנה בין הגירויים השונים שכל הזמן מזינים אותנו במידע, ולהחליט איזה מידע הכי רלוונטי באותו רגע נתון לקבלת החלטות לאיזה מידע לתת משמעות.
  • מה זה עיבוד מידע?
    עיבוד מידע זה האופן בו אנחנו מארגנים מידע והמידע החושי הוא חלק מתהליך זה. לדוגמה: מה זה ארוחת בוקר? מה עושים עכשיו? מה עושים בחדר של,,,?
  • האם הקורס כולל רק חומר תיאורית או יהיו גם הצגת מקרים?
    הקורס יכלול הצגת מקרים שלי וכמובן של כל אחד מהמשתתפים שירצה להציג לנו מקרה, חשוב לציין שאני באה מעולם הקליניקה ולכן הקורס יושתת על הניסיון הקליני שלי.
  • מה מיוחד בקורס הזה שכדאי לי להירשם אליו?
    אני בעלת ניסיון קליני וידע עשיר ואני אשמח לחלוק אותו אתכם בכל שאלה שתעלה, הייחודיות של הקורס הזה שהוא מביא הסתכלות רב תחומית כי המשתתפים הם מכל מקצועות הטיפול וצוות חינוכי, כמו הלקות עצמה שהיא רב תחומית ולכן ההסתכלות האינטגרטיבית מאד חשובה ככלי טיפולי; ילד עם קושי בעיבוד מידע חושי יראה את הקשיים במרחבים השונים ובקורס נוכל לדבר על התערבות בהתאם לפרופיל ולמטרות.
Screen Shot 2016-12-31 at 8.29.17 PM.png
  • Whatsapp
bottom of page